2015. március 24., kedd

A miniszterelnök

Felhívott egy úr, illedelmesen bemutatkozott (Dr...) elmondta, hogy nyugdíjas orvos és a kisunokájának igyekszik segíteni, aki az egyetemen (hogy melyiken azt inkább kihagyom) azt a feladatot kapta, hogy a szerbiai választásokról és kormányalakításról írjon. Közölte, hogy „lényegében minden megvan” csak azt nem sikerült megtalálni, hogy hívják az új miniszterelnököt.

Közöltem, hogy Aleksandar Vučić.

- Ducsics? – kérdezett vissza – Az a korábbi miniszterelnök volt, nem?- Azt Dacsicsnak hívták, ő az új külügyminiszter – pontosítottam, majd közöltem egy felesleges információt is: - Ducsics egy költő volt és diplomata. A miniszterelnököt pedig Vucsicsnak hívják, V mint Viktor..

- A szerb miniszerelnök is Viktor?
- Nem. Alekszandar.

Ekkor elnézést kért, hogy egy kicsit nagyot hall, megnyugtattam, hogy megértő vagyok és együtt tudok érezni vele, majd lebetűztem a miniszterelnök vezetéknevét: V mint Vencel, U mint Ubul....

Amikor a névvel végeztünk megismételte, hogy a többi információ az lényegében megvan, mármint, hogy az új miniszterelnök, akinek most már a nevét is feljegyezte liberális politikus, korábban költő is diplomata volt („nem, az a Jován Ducsics volt!”) a másik jelölt erre a posztra pedig egy Tomiszláv Nikolics nevű illető volt. Helyesbítettem, hogy a Vucsics nem liberális politikus, sőt, liberális párt nem is került a parlamentbe a Nikolics nevű illető pedig konkrétan az államelnök.


 Majd javasoltam a Magyar Szó és a Vajdaság Ma portált, ahol magyar nyelven még egyszer át tudják nézni és pontosítani az adatokat. Vagy hívjon fel a kisunoka. A Ducsics költőt és diplomatát pedig felejtse el!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése