2016. március 5., szombat

Palimadár


Egyszer valaki, feltételezem jó pénzért, eladta a 0620-al kezdődő, kevésbé ismert telefonszámomat (többnyire a 0630-al kezdődő számot szoktam megadni), s ezzel rákerültem egy olyan listára, ahol hozzám hasonló, figyelmetlen palimadarak, durvább megfogalmazásban balfa…ok telefonszámai szerepelnek. Akiket minden elképzelhető és elképzelhetetlen időpontban és témában lehet hívni.

            Nem emlékszem mikor adtam volna rá az áldásomat, hogy forogjon közkézen az elérhetőségem. Gyanítom, hogy egyszer valamikor, talán pityókás állapotban megadtam a számomat, hogy erre értesítsenek ha kisorsolnak önkéntes űrutasnak, vagy hogy elfogadom Bill Gates-től az ősrégi, azóta is hű Microsoft felhasználóknak szánt  több millió dolláros ajándékát. Valami ilyen félreértésről lehet szó, de az tény, hogy rajta vagyok a listán. Kitörölhetetlenül.

            Árpi barátom mesélte, hogy ha őt ilyen hívásokkal zaklatják, akkor nagyon durván kérdőre vonja a hívót, hogy honnan a szám, ki adta meg. Van aki el is küldi a zaklatót … Oda.
Próbálkoztam én is ilyen válasszal. Csak az a baj, hogy tőlem alapvetően távol áll a durvaság. Alapvetően mindenkihez pozitívan viszonyulok, tisztelem emberi méltóságát. Megtörtént egyszer, hogy utólag felkerestem azt a parkoló őrt, aki (jogosan) megbüntetett és utólag elnézést kértem minősíthetetlen viselkedésemért, durva, sértő, nyomdafestéket nem tűrő szavaimért, kirohanásomért (a parkoló őr ott esett össze meglepetésétől, mert ilyent ebben a szakmában nem élt meg). Lényegében együtt érzek azzal a szerencsétlen alkalmazottal, aki felhív. Nem azért zaklat, mert ilyen a természete, a kedve, ő is az új vadkapitalista rendszer, és annak egyik, Amerikából származó módszerének az áldozata, aki kénytelen ezt a szörnyű munkát végezni, meghallgatni, hogy 500 hívásból csak egy jár talán sikerrel, hogy naponta többen – Árpi tanácsa szerint járva el – durván kérdőre vonják, lehet, hogy vannak akik anyáznak is, vagy még cifrább szavakat használnak. Ezzel jár a munkája szegénynek, ő sem élvezetből végzi. Jobban érezte magát, amikor még volt rendes munkahelye, ahonnan racionalizálás miatt kirúgták, és mást nem talált mint ezt a …  

            Volt már arra is példa, hogy a fenti okokból beadtam a derekam és – no, ajde! - vállaltam, hogy válaszolok a kérdésekre, de elutasításra találtam! A kisasszony ugyanis feltette azt az indiszkrét kérdést, hogy hány éves vagyok. Illetve: hogy elmúltam-e már 40? Szellemeskedve érdeklődtem, hogy személyes okokból kérdezi-e, miután megtetszett rendkívül kellemes hangszínem, vagy… majd bevallottam, hogy sajnos már régen. Erre azt mondta, hogy nem tartozom a célcsoporthoz és ő tette le a kagylót!

            Mindez azért jutott eszembe, mert az imént is megszólalt a 06-20-as kezdőszámú telefonom (ez konkrétan a Skorpiótól a Rohanás c., méltánytalanul elfelejtett számot játsza, míg a 0630-as kezdetű a Rolling Stones-tól a Brown sugar-t, ha családtag hív, akkor Beatles-t, ha a Nagykövetségről hívnak, akkor az Uzicko kolo-t). Az iránt érdeklődött a kellemes női hang, hogy van-e valakinek a családban ízület gyulladása. Éppen a hagymát szeleteltem a borjú paprikáshoz és rövidre fogva (de nem durván, nem illetlenül) válaszoltam, hogy sajnos senkinek sincs, nem tudok segíteni. Azután jutott eszembe, hogy hazudtam, hiszen, már hetek óta fáj a jobb karom, valószínűleg éppen ízület gyulladásom van. Gondoltam, hogy visszahívom, de már tapasztalatból tudom, hogy úgy sem tud konkrét kenőcsöt javasolni, hanem valahol valamilyen előadást kellene végighallgatnom valamelyik magánklinika szervezésben, azután „jutányos áron” a klinika talán kikezelné a gyulladásomat. Egyszóval: mégsem hívtam vissza.

            Bevallom: a politikai célú közvélemény kutatásokat nem utasítom el. Ha csak a hívás nem olyankor érkezik, amikor tényleg nincs rá időm. Aki már ilyenben részt vett, tudja, hogy ez nem megy gyorsan. Számos kérdés, minimum negyed óra. Szinte valamennyi közvélemény kutató céggel már „volt dolgom”. (Ezért áll mindenhol nyerésre a Fidesz …). De elgondolkodásra ad okot az a tény, hogy a pártpreferenciákról érdeklődők is az ilyen, hozzám hasonló palimadarakat, hogy ne  mondjam balfa..okat használnak.

Akiknek telefonszámát egyszer valaki valakinek feltehetőleg jó pénzért eladta.


            

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése