2017. december 10., vasárnap

Üzenet

Az autó beindításával megszólal a rádió is. Ezúttal azonban, valami csoda folytán nem az az állomás indult be, amit leállás előtt hallgattam. Határozottan emlékeztem ugyanis, hogy a Sláger FM rádiót hallgattam a 103.9 sávon, itt maradt, mert minden munkanap reggel 9.20-kor és 9.40-kor a Lóci hallható, sok esetben a rádióból értesülünk mi történik a gyerekkel...
            Ezúttal azonban a 102.7 frekvencián működő adó szólalt meg. Hagytam volna, de egy kicsit túl hangos volt. Megpróbáltam lejjebb tekerni a hangerőt.
Nem reagált.
Az átváltás más állomásra sem sikerült.
 Leparkoltam, leállítottam a motort, még a kulcsot is kivettem, a rádió csak szólt tovább.
Próbálkoztam telepatikus erőkkel, bevetettem a testi mágneses sugárzásomat, elkezdtem magam is énekelni, hátha majd akkor feleslegesnek érzi magát és abba hagyja... De nem.
 Belegondoltam, hogy ebből baj lesz, hiszen ha egész éjszaka szól, reggelre leszívja az akkut.
            Megpróbáltuk kiszerelni a rádiót és lekapcsolni az áramforrásról. Létezik olyan hosszúkás, lapos, vékony késre hasonlító eszköz, amit ha bedugunk a megfelelő résbe, akkor ki lehet venni a szerkezetet. Feltehetőleg azzal a szándékkal, hogy megnehezítse az autórádió tolvajok igyekezetét, a Mercedes gyári rádiójának kiszereléséhez valamilyen speciális, hosszabb fogó kellett volna. Amit persze nem találtam.
            A rádió közben, egész idő alatt, amíg a kiszereléssel vesződtünk, rendíthetetlenül mondta a magáét. Jó hangosan.
            Végül nem maradt más megoldás mint áramtalanítani az autót. Bevallom, hogy azon sem csodálkoztam volna, ha áram nélkül is tovább szólt volna...
De erre már nem volt szükség.
 Megértettem az üzenetet.
A 102.7 frekvencián, ha valaki nem tudná, a Katolikus rádió szól. Úgy magamtól ezt az adót ritkán szoktam hallgatni (VIII. parancsolat: ne hazudj!) eddig még nem hallgattam. Megértettem, hogy az eset azért történt meg, hogy figyelmeztessen: közeleg a Karácsony és én még senkinek semmilyen ajándékot nem készítettem, sőt, nem is foglalkoztam gondolataimban a témával.
Most már igen.
 És holnap reggel megpróbálkozom, hátha ismét megszólal a Sláger FM.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése