A vasúti fülkében a legfelső csomagtartóra
igyekeztem valahogy felgyömöszölni a pianínómat. A csomag elhelyezésére
tervezett rácsos tartók között ugyanis olyan szűk a hely, hogy oda még egy
méretes bőrönd
A fülkében már többen is ültek, de nem
bizonyultak segítőkésznek. Az ablak mellett ülő úr akkora érdeklődéssel nézett
ki az ablakon, mintha a pályaudvaron Beyonce forgatna egy tetszetős
porno-produkciót, vagy a forgalmat személyesen az a japán közlekedési miniszter
irányítaná, aki vasúti baleset esetében harakirit követ el magán. A mellette
ülő hölgy is inkább a csecsemőjét szoptatta minthogy nekem segítene, a
túloldalt két bölcsészhallgató formájú egyetemista enyelgett, esetükben el
tudtam fogadni, hogy nem vesznek tudomást a külvilágról.
Hasztalan erőlködésemen végül egy vézna fiatalember
könyörült meg, akiről később megtudtam, hogy tűzoltózenekarban pikolón játszik
és mint zenész együtt érzett velem. A hangszerpakolás és szállítás nem volt
idegen tőle, igaz az ő hangszerének a logisztikája nem olyan körülményes, mint
például a túbásé, nagybőgősé, hogy a zongoristákat ne is említsük. Megfogta a
pianínó két kerekét az egyik oldalon, én a másik kettőt. Megbeszéltük, hogy a
két súlyemelő fogásnem közül – hiszen, mint ahogy a sportenciklopédia írja, „az
ember alkatánál fogva képes arra, hogy tárgyakat különböző magasságra, akár a
feje fölé is emeljen, az emelés az egyik legősibb tevékenységei közé tartozik.
Az e fajta fizikai erőkifejtésre főleg a természettel való küzdelem, a
környezet kialakítása, hangszerek szállítása és a létfenntartás miatt kényszerült”
(az idézet lehet, hogy nem pontos szó szerint, emlékezetből írtam) – nem a
lökést, hanem a szakítást választjuk, a műveletet koordináltan végezzük el
beszámolás után (a zenészektől egyébként sem idegen, hogy beszámolás után egyszerre
kell valamit közösen produkálni).
A jó szándék, a tökéletes ritmusérzéken
alapuló
koordináció ellenére a művelet nem sikerült. („nem igazán sikerült”, mondanák
többen, itt Magyarországon finomkodva, mint amikor az 5 és a 3 szorzataként
közölt 44-es eredményre a „nem feltétlenül pontos” a kíméleteskedő válasz)
A pianínó – mint ahogy az a súlyemelőkkel, még az
élvonalba tartozó török, bolgár, orosz és azeri sportolókkal akár
világversenyen is olykor megtörténik, tehát emiatt nem kell szégyenkezni,
rösstelkedni – félmagasságból visszahuppant. Olyan szerencsétlenül, hogy a bal
zsebemben lévő mobil telefon fedőlapja, mintha kalapáccsal ütöttek volna rá,
széttört. Igaz nem szoktam kalapáccsal ütögetni, de feltehetőleg ilyesmi az
eredmény.
A készülék éppen megszólalt, azt láttam, hogy a
Miniszterelnöki Hivatalból keresnek, de mégsem tudtam „felvenni”.
A felvenni igét idézőjelbe tettem, mert az okos
telefonok esetében a felvevés funkciót betöltő mozdulat az, hogy a fogadó a
mutatóujját (lehet másik ujj is, ha a mutatóujja az embernek éppen zsíros vagy
olajos) végighúzza vízszintes irányban a készüléken. Ezt a mozdulatot ezúttal
nem mertem megtenni, attól tartva, hogy a széttört plekszi megsérti az ujjamat.
Itt, ennél a momentumnál kényszerítettem rá
magamat a logikus gondolkodásra. Hiszen: ha a pianínó leesett és a zsebemben
lévő készülékben kárt tett, akkor a csípőmnek is fájni kellene. De nem fájt. Az
említett gyanún kívül felmerült még néhány, ami nem tűnt „feltétlenül”
logikusnak.
„Szemeket tágra nyitni!” – adtam ki magamnak a
parancsot és kibotorkáltam a hálószobából a nappaliba. Az asztalon szundikáló
okos telefon előlapja visszatükrözte a telihold fényét. Ujjaim semmilyen
akadályba nem ütköztek, amikor keresztül-kasul húzgáltam a kijelzőn.
A pianínó is ott gubbasztott a fal mellett. Meg
sem tudtam moccantani így álomból felriadva a félhomályban.Talán ideje lenne
újrahangolni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése